Elektronik Cihaz Bakım ve Onarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, yaz aylarının gelmesiyle birlikte özellikle klimaların da aralarında bulunduğu birçok elektronik cihaz için bakım, onarım ve montaj taleplerinin arttığı vurgulandı.
“TÜKETİCİLER DİKKAT! MAĞDURİYET YAŞAMAYIN”
“Bazı kişi veya firmalar, sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak tüketicileri mağdur edebiliyor. Ayrıca marka ve logoları izinsiz kullananlar, kendilerini ‘yetkili servis’ gibi gösterip tüketicilere zarar verebiliyor.”
Ayrıca açıklamada, bu tür sahte servis uygulamalarının tüketiciler için ciddi mağduriyetlere sebep olabileceği belirtilerek, orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması, ürünün garanti dışı kalması, yetersiz veya hatalı müdahaleler sonucunda ürünün zarar görmesi, tamiratın yapılmaması veya eksik yapılması, yüksek ve haksız servis ücretleri ile bazı durumlarda kişisel verilerin uzaktan erişimle ele geçirilmesi gibi dolandırıcılık vakalarına dikkat çekildi.
Tüketicilerin bu tür aldatıcı uygulamalardan korunması amacıyla Bakanlık tarafından SERBİS (www.servis.gov.tr) adlı bir platform oluşturulduğu belirtilen açıklamada, şu uyarıda bulunuldu:
“Firmanın resmi internet sitesi veya SERBİS üzerinden doğrulama yapılmalıdır.”