Ticaret Bakanlığı’ndan Reklam Kurulu İncelemesi Sonuçları Açıklandı
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun tüketicileri yanıltıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalara karşı korumayı hedeflediği belirtildi.
2025 yılının ilk altı ayında gıda, sağlık, iletişim ve örtülü reklamlar gibi farklı sektörlerden ulaşan dosyaları inceleyen kurul, toplamda 12 bin 499 dosyayı inceledi. Ancak, bu dosyaların 11 bin 657’si başvuru koşullarını karşılamadığı ya da kapsam dışı olduğu için işleme alınmadı. Geriye kalan 842 dosyanın 838’i kurul tarafından değerlendirilerek karara bağlandı. Dört dosya için ise tedbir kararı alındı.
İNCELENEN DOSYALAR
Değerlendirilen 838 dosyanın 753’ü mevzuata aykırı bulunarak cezalandırıldı. Bu dosyalardan 456’sına durdurma cezası verilirken, 17 dosyaya durdurma ve erişim engeli getirildi. Ayrıca, 2 dosya için düzeltme, 225 dosya için idari para ve durdurma cezası, 13 dosya için ise idari para, durdurma ve erişim engeli cezası uygulandı.
Diğer yandan, 40 dosyada sadece erişim engeli uygulanırken, 85 dosyada herhangi bir mevzuata aykırılık tespit edilmedi.
Son dönemde elektrikli araçların menzil tanıtımları ve dijital içerik platformlarında “karanlık ticari tasarım” olarak tanımlanan karmaşık abonelik süreçleri üzerinde duran Reklam Kurulu, tüketicileri indirim kampanyaları konusunda uyararak mağduriyet yaşamamaları için alışveriş öncesi ihtiyaçlarını belirlemelerini, satıcılar hakkında ön araştırma yapmalarını ve internet güvenlik unsurlarını kontrol etmelerini tavsiye etti.